sidLa

My photo
Malaysia, Islam/Malay, Malaysia
aku menulis bukan kerna nama cuma ingin meluahkan isi hatiku yang terpendam walaupun aku tahu tempat sebaik-baik aku curahkan isi hatiku dengan Allah Taala...semoga apa yang aku coret,tidak menyinggung perasaan sesiapa pun dan aku mohon kemaafan andai itu berlaku...aku hanya insan biasa yang tidak lari dari melakukan kesilapan...

Wednesday, September 7, 2011

Wahai Kaum Adam

●▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬●
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
•.♥• WAHAI KAUM ADAM..Jika benar kau kasih & cintakan seorang HAWA itu
•.♥•Bawalah dia ke jalan Allah•.♥•Nasihatilah dia•.♥•Perbetulkan kesilapannya•.♥•Jagalah dia dgn baik•.♥•Kasihanilah dia•.♥•Lindungilah dia•.♥•Berilah kasih syg padanya•.♥•Hargailah dia•.♥•Ucapkan terima kasih atas kelebihannya•.♥•Bersabar dengannya•.♥•Terimalah & cintailah kekurangannya
•.♥•Jd IMAM terbaik & redhalah padanya•.♥•
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ 
●▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬●

Assalamualaikum allz...demam nieh tak leh pulak aku nak melayan mata sesangat...batuk ngan selsema menjadik-jadik...
yer la...makan ubat tadek sape nak suap...
jadiknye tak makan ubat la haku,ehehehe...aku nieh walaupun anak ke 6 dari 7 adik beradik, tapi manja mengalahkan adik bongsu aku...
kire aku la pulak jadik anak bongsu dalam keluarga...hehehe...
Alhamdulillah la sekarang semangat aku kembali seperti biasa...
2 3 hari lepas aku semacam tak boleh terime hakikat siapa aku nieh...
asyik-asyik down manjang...tak pernah nak bersyukur dan beristighfar dengan kehidupan aku yang ada sekarang...

kalau aku down mesti aku merepek..merepek hingga satu tahap mencemar diri aku sebagai seorang Islam...Astagfirullah...nauzubillah...aku berharap aku tak sebegitu lagi d masa2 akan datang...aku tanak kesilapan begitu lagi aku buat...cukup2 la ape dah aku buat selamanya aku hidup nieh...selama mana aku kenal erti dunia nieh yang byk mengubah diri aku...bukan salah dunia yang diciptakan oleh Allah pada kita,tapi semua perubahan itu sebenarnye dari kita sendiri...
kita yang perlu ubah diri kita jadi baik atau sebaliknya...

Syukur la kepadaNya bagi aku peluang lagi untuk terus mendekatkan diri padaNya walau aku pernah buat silap besar pada kehidupan aku ini...tak kira dulu,sekarang atau nanti-nanti...tapi aku berharap ade kemaafan dan keinsafan pada diri aku dan aku menyesali setiap perbuatan aku nieh....bagi aku sokongan yer wahai kaum ADAM...pelis jangan ambil kesempatan pada HAWA yang lemah seperti aku ini...aku pohon padamu,Wahai ADAM...aku tau kamu baik,aku tau kamu seorang pembimbing,aku tau kamu seorang penegak keadilan,aku tau kamu seorang yang hebat bila HAWA berada bersamamu...jadikanlah aku sebaik-baik HAWA yang kamu inginkan....:)

p/s : miss My ADAM Haziq,Hazim n Nabil

No comments:

Post a Comment