sidLa

My photo
Malaysia, Islam/Malay, Malaysia
aku menulis bukan kerna nama cuma ingin meluahkan isi hatiku yang terpendam walaupun aku tahu tempat sebaik-baik aku curahkan isi hatiku dengan Allah Taala...semoga apa yang aku coret,tidak menyinggung perasaan sesiapa pun dan aku mohon kemaafan andai itu berlaku...aku hanya insan biasa yang tidak lari dari melakukan kesilapan...

Thursday, September 1, 2011

Raya lebih dari hari merdeka...abistu?camne nieh?...




Assalamualaikum allz...pagi yang cukup indah arini...hehehe...sesaje wat topik gitu...tatau plak nak boh topik pe untuk ceritera seterusnye...dah 3 hari kita umat Islam merayakan hari raya Aidilfitri...meriah-meriah sakan raya tahun nieh...:)...begitu juga dalam keluarga aku...walau sedih menyelubungi di dalam hati namun bibir tetap mengukir senyuman yang pasti tiada siapa tahu gelora di jiwa...kan kan kan...oppss...okeylah...pagi nieh,lepas terjage dari tid0,al-maklum dok kat kampung tadek watpe pun,so melayan mata la paling best...rini kol 8.30 malam dah tidoq...

Siang-siang tadi pergi melawat sedare belah mak dengan ayah bersama akak no 3 ngan abg no 2...dan bersama anak-anak sedare yang tak kenal erti penat dan lelah raya nieh...hehehe...yer arr...bebudak seronok sesangat dengan kehidupan begini...

Dalam keseronokan begini,kerinduan dekat arwah ayah jugak terasa.Tahun ni aku ngan famili tak pergi ke pusara arwah ayah..tah nape tahun ni takde pegi pulak aku pun tatau...tapi doa lagi mujarabkan?...dari jauh tanpa ke pusara pun tak pe kan?...Al-Fatihah buat Arwah ayah aku, Haron Yusof...

Alamak...ade lagi topik aku larik pada hari ni...ari ni takde pe nak citer...just semalam sambutan merdeka tak semeriah sambutan raya,betul tak?...malam tadi aku tunggu jugak citer tentang kemerdekaan dekat TV tapi tadak...ade citer,citer hantu...huh!..citer paling elergik wat aku...hehehe...sesape dah pernah pergi tengok wayang dengan aku citer hantu,pepaham la camne aku tengok...nak tengok tapi tak tengok...camner tuh?...hehehe...SO...hari kemerdekaan kali nieh tidak la semeriah yang aku sangka...ingatkan biler 2 perayaan disambut serentak,jadi makin meriahlah kan...seperti namanye MERDEKA RAYA...cantek aje...lastly jadi RAYA oh! RAYA MERDEKA...hehehe...

So...arini aku jugak amek kesempatan amek gambo kenang-kenangan bersama dengan mak...biler aku amek gambo baru adek beradek aku yang len turut same amek gambo dengan mak...mak cam bese muka slumber rock dier ikut je la bergambo...aku tau mak kekadang jadik pelupe,kekadang ingat balek dan kekadang blur manjang...cam haku la jugak time blur kowt...ehehe...sian tengok mak...sedaya upaya kami adik beradik menggembirakan hati mak pada syawal kali nieh...Sekarang peluang tipis...yer la..kanser dah mula merebak walaupun pelbagai jenis ubat-ubatan mak amek...last-last untuk tahan penyakit dier,bagi dier semangat terpaksa bagi steroid tak pun juga morfin...tak bagi mak menggigil macam penagih...sian mak...sampai satu tahap mak yang tak pernah nak mintak makan ubat,tertiber mintak makan ubat..macam tuh agaknye biler seseorang dah ketagih dadah,kan?...gitulah mak aku...memang dier perlu amek bende alah tu setiap hari sebijik pil tapi kitaorank kala0 boleh tanak mak amalkan bende gitu...tapi sekarang ape nak buat...nak carik ikhtiar lain jugak la sekarang...cuma tunggu abang aku yang sulung pulang ke kampung dahulu coz sekarang dier keje ke kanada...kebetulan keje pada syawal nieh...tak pernah lagi dier keje time2 syawal tapi kali ni terpaksa...

Otak aku blur pepagi nieh sampai tak leh sambung tid0...nanti kol 10 pagi kang ade la ngantuk mata nieh..iskk...adeh...jap lagi nak offline dulu la...try cuba test melelapkan mata...

p/s : s0wi la...skrg aku suke bercerita pasal mak...mungkin sampai masa nanti,cerita mak pasti jadi kenangan hingga hujung nyawaku...:)


nieh gambo aku dgn mak semlm..memule amek gambo mak blur jerk...
tapi aku on jugak...hehehe...
tembom dah haku...

nieh baru 2 minggu balek kampung..kalo sebulan?dua bulan?..iskk...:P

No comments:

Post a Comment