sidLa

My photo
Malaysia, Islam/Malay, Malaysia
aku menulis bukan kerna nama cuma ingin meluahkan isi hatiku yang terpendam walaupun aku tahu tempat sebaik-baik aku curahkan isi hatiku dengan Allah Taala...semoga apa yang aku coret,tidak menyinggung perasaan sesiapa pun dan aku mohon kemaafan andai itu berlaku...aku hanya insan biasa yang tidak lari dari melakukan kesilapan...

Tuesday, September 6, 2011

Kehidupan yang tidak disangka...

Assalamualaikum allz...hari ni aku amek kesempatan update blog...tu pun curik-curik nak update blog nieh...yer la...mak hangin aje dengan aku ngadap laptop 24 jam...Alhamdulillah la sekarang aku leh lupekan seketika tentang laptop aku dan aku tumpukan sepenuh perhatian dekat mak aku..ape yang penting sekarang kesihatan mak aku terjaga dan ubat-ubatan yang dimakannye mengikut masa yang telah ditetapkan..

Memang tidak dinafikan sekarang kehidupan aku banyak berkisar di dalam rumah...lame jugak dah tak duduk di rumah semenjak 3 tahun yang lalu...kehidupan di kota yang besar seperti Kuala Lumpur dan berada di kampung banyak beza...dari makanan,pakaian,tingkah laku dan rakan-rakan semuanya cukup berbeza...dulu aku bukan jenis yang suka sosial...dulu aku memang suka uruskan segala dalam rumah...masak,kemas rumah pe suma,itu la tugas aku dan biler sambung belajar 3 tahun  yang lalu segala kehidupan aku turut berubah...perangei aku jugak berubah...:)...

Aku mintak maaflah kalau aku pernah buat salah dan silap dekat suma-suma yang kenal aku tak kire pernah jumpe ke tidak...atau pun pernah berkapel dengan aku ke idak...mintak maaf la bebanyak...aku sebagai insan biasa tidak boleh lari melakukan dosa dan hanya Allah saja mampu membalas segala jasa kepada sesapa yang banyak berjasa dengan aku,membantu aku tika aku susah dan senang diperantauan,sakit mahupun berduka...tiada niat aku untuk menyakiti hati sesape yang pernah mengenali aku...aku punya tujuan tersendiri dan aku berharap korank sumer sentiasa memberi sokongan kepada aku walaupun aku jauh di mata kamu semua...

Kehidupan kita walaupun sudah kita rancang dengan baik tapi andai Allah tak izinkan,kita tak boleh buat ape pun kan?...begitulah kehidupan aku...bila mana setiap apa rancangan aku dah aku buat namun ada saja halangan menyebabkan aku jadik 'down' balik dan sampai satu tahap aku mula berfikiran yang bukan-bukan...Nauzubillah...kadang-kadang aku lupa sapa aku di muka bumi ini...hingga setiap malam aku menyesali setiap perbuatan yang pernah aku lakukan di muka bumi Allah ini...amat-amat aku sesali...bukan aku tanak berubah tapi setiap pandangan dan pendapat orang berbeza tentang aku namun aku redha dan terpaksa berdiam diri...mungkin aku perlu berdiam diri dari melawan setiap perbicaraan daripada orang yang membicarakan sesuatu yang dia sendiri membuat penilaian sendiri tentang kehidupan aku...walau aku tau itu kehidupan aku dan kekadang aku bergantung hidup pada orang lain,namun aku punya hati dan perasaan...tapi apekan daya...dah tertulis dan tersurat agaknye kan...

Namun aku tak menyesali perjalanan hidup aku ini...biasale kan,bukan semua perjalanan hidup kita indah dan gembira...bukan semua nya bersuka ria sahaja...ada masa hidup kita ke atas...ada masa hidup kita ke bawah...asal ada usaha untuk berubah,Insya Allah...pasti ada tapi aku nieh jenis yang terburu-buru...tak sabo manjang...camne tah aku nieh kan?...sume perkara nak segera...hmm...tulah habit aku paling buruk...dan tatau macam mane nak ubah dah...rakan-rakan pernah nasihat suruh bersabar..beristighfar...tapi tuh la aku...ada masa hangin tak elok dan ada masa hangin aku leh terima pandangan orang...

Pasal itula aku rela berdiam diri dari lebih byk berbicara sekarang...lagi byk aku nak berbicara lagi byk aku buat silap....ape2 pun biarlah masa menentukan setiap langkah kehidupan aku selepas ini...andai ini takdirku....aku pasrah....

No comments:

Post a Comment