sidLa

My photo
Malaysia, Islam/Malay, Malaysia
aku menulis bukan kerna nama cuma ingin meluahkan isi hatiku yang terpendam walaupun aku tahu tempat sebaik-baik aku curahkan isi hatiku dengan Allah Taala...semoga apa yang aku coret,tidak menyinggung perasaan sesiapa pun dan aku mohon kemaafan andai itu berlaku...aku hanya insan biasa yang tidak lari dari melakukan kesilapan...

Wednesday, August 31, 2011

Merdeka Raya...


MERDEKA!
   MERDEKA!
     MERDEKA!
       MERDEKA!
         MERDEKA!
           MERDEKA!
             MERDEKA!

Assalamualaikum allz...Selamat Hari Merdeka...Dan hari ini jugak merupakan Hari Raya Aidilfitri buat semua umat Islam seluruh dunia..kalau kat Brunei baru arinilah diarank sambut Hari Raya...yer la..kalau diikutkan semalam baru tepat2 30 hari kita berpuasa tapi kat Mesia 29 hari aje...yer lah,anak bulan pun tak sab0 nak kuar..hehehhe...kire rezeki bagi Orang Islam yang sama menyambut Hari Raya semalam la kan...Cup!cup!...berbalek semule something aku nak post pepagi nieh...tentang MERDEKA RAYA...mesti seronok tahun ni kan ade 2 perayaan jadi cuti pun panjang kepada sesapa di sektor Government...cuti tambah lagik sehari,so ari jumaat la kire rasmi memulakan pekerjaan semule...hehehehehe...

Walaupun orang lain sebok sambut 2 perayaan ini,tapi aku rase macam biasa aje...bukan biasa mane pun...kalau kat tempat aku ni memang la meriah sakan beraya...hari pertama dah sedare mara datang ke rumah...seawal pagi jam 9 gitu la kan, dah de tetamu yang datang...kali ni memang ramai la datang pada hari raya pertama iaitu semalam sebab menziarahi emak yang sakit...ramai yang tatau penyakit emak..kitorank adik beradik malas nak heboh-heboh pasal penyakit emak...watpe la heboh,bukan leh watpe pun..last-last kesian aje la kan...ada gak yang tahu bagi pendapat pasal ubat-ubatan,camne cegah tapi baru semalam aku dapat tahu, penyakit mak tu dah sampai ke otak..kire dah merebak beben0 la barah tuh...tu pun aku dapat tau dari akak aku yang dari KL tu...

Sedih la dengar biler mak dah sampai tahap memerlukan morfin dan steroid bagi memberi tenaga dier.Semalam sengaja kitorank tak bagi ubat morfin ngan steroid nieh tapi semalam mak pucat dan menggigil,yer la...bende alah nieh kitorank tak bagi, sebab tanak mak bergantung dengan bende tuh...ubat yang abang aku beli dengan harga rm5k sebulan tuh macam tak leh jalan plak...ade yang syorkan gn 4life...rupenye mak aku pun gn ubat 4life jugak,same dengan arwah ayah aku dulu.

Banyak La usaha kitorank bagi mak kembali sembuh dari penyakitnye...mengurangkan derita sakitnye tuh...aku plak tatau nak buat ape...sekarang nieh tugas aku ingatkan mak makan ubat2 nye ikut masa yang dah ditetapkan...

Nieh pepagi aku sambil wat kuih raya,oopppsss...semalam sebab sebok gegiler pasal biskut rupenye kat umah aku tadak satu pun kuih raya..malu arr,kan ke haku bisnes kek lapis sarawak..kekekeke...tapi seb baik la besenye hari raya pertama kat sini akan dijamu dengan satay,lemang,kelupis,rendang ayam,rendang daging,kuah satay dan memacam makanan berat la...tahun nieh akak aku yang selalu jaga mak aku tu yang masak..kalau dier tadak tah macam mane la kami ni...tak lupe akak aku kat JB pun tolong-tolong jugak buat lauk pauk untuk raya pertama...aku jugak tatau nak wat pe...tapi aku macam bese la setiap tahun akan jage anak sedare aku seramai 22 orang...perghh...terpaksa rasuah main game kat laptop aku...siap aku wat time gilir2 nak main game kat laptop aku...ade yang dah reti ber fesbuk aku bagi masa setengah jam aje..mueskeskes...yang kecik2 plak aku ajak p main kat luar umah...dah kat luar umah lepas macam anak kucen,mule la lari kejar-mengejar...abes la baju2 lawo diarank kotor...tapi seronok la tengok diarank...dan yang umor dah meningkat remaja,cam aku sebok bergambo...aku bese la kalo bab amek gambo ade gak aku kaco diarank n tak lupe siap aku jugak berposing sakan,ahakz...

Gini la kehidupan aku sekarang...:)...kekadang down jugak time2 gini...tak kuat semangat...kekadang kene marah...kene perli..kene sindir...memacam la...sampai satu tahap rase nak lari aje dari umah tapi aku bukan jenis macam tuh...nak lari2...biler down aku cube dok sengsorang...last-last aku ngadu pada yang Maha Esa..itu yang buat aku rase tenang sesangat...dulu aku carik sesape biler ade probs...syukur la sekarang,tadek sape di sisi,aku leh hadapi dengan redha dan tenang...aku akan pikir baik dan buruk,positif dan negatif...:)...that's me now...kalau ade pun orang2 yang aku sayang,diarank bukan betul2 ade di sisi...support dari jauh rasenye tak memadai..bagi aku la..orang tak leh rase ape yang aku rase...tapi alhamdulillah jugak la,at least kata-kata semangat still member bagi kat haku...aku bersyukur dan ucap terima kasih bebanyak pade yang membantu memberi semangat aku tuh yer...

Pagi nieh aku ngan mak aku...mak sekarang dah macam dak kecik...pastu pelupe..pastu macam biase...macam-macam keadaan boleh la..ehehehe..memule tuh aku tak biasa...aku leh siap gegelak depan mak aku lagi...akak aku lagi la...semalam tak pernah mak bagi duit rayer kat menantu dier,tertiber je bagi...akak aku ape lagi...suker la...ahahaha...siot je diarank eh...aku pulak tak dapat...ciss...ahahaha...abang ipar aku yang keje pilot pun leh dapat duit rayer tapi akak aku bese la,dier la yang amek..kekeke...gegelak jugak la semalam...memacam la perkara yang tak ingin berlaku tapi berlaku jugak..wahahaha...haii...best jugak la...terhibur dalam kesedihan...walau bibir mengukir senyuman orang kater...tapi hati tiada sapa tau kan..:)

Alamak!~...ingat nak citer pasal merdeka...sini mane sangat sambut merdeka...raya paling meriah..semalam hujan woo...syok la aku tido...tu pasal wat kuih raya seawal pagi jam 3 tadi...hehehe..nih tengah wat lagi ni...sesambil update blog...kang siang-siang memang tak leh la depan laptop...anak2 sedare la gn...kene la mengalah...hehehe...yer la...ade makcik yang sporting macam aku nieh,senang la diarank bodek...aku tadek hal,jangan aku kene sound mak ayah dierank nanti aku bagi pinjam laptop aku suda...hahaha...tapi diarank leh kaber2 plak men laptop aku...dok dalam bilik aku,then kejap2 kuar bilik konon p tgk tv la...pastu biler tgk kelibat mak ayah diarank tadek...berlari balek ke bilik...hahahaa...teknik tak leh blah...siap ade yang jage luar tuh...gilir2 main laptop...pepandai la korank idup nak berfesbuk...okeyh...hehehe...

Oklah...nieh aje ceritera pagi raya ke-2...ada masa Insya Allah aku upload gambo raye aku sefamili nanti okeyh...banyak posing tahun nieh...auw2...jangan marah yer...^_^


p/s : Bersabarlah sayang-anuar zain~
       aku anak Malaysia-uncle Sam~            ~layan 2 lagu nieh~

p/s lagik:b4 aku close blog nieh,mak bagi duet rayer...yeay!!~dapat gak..syg mak!~^_^...korank jangan jeles taw...:)

No comments:

Post a Comment