sidLa

My photo
Malaysia, Islam/Malay, Malaysia
aku menulis bukan kerna nama cuma ingin meluahkan isi hatiku yang terpendam walaupun aku tahu tempat sebaik-baik aku curahkan isi hatiku dengan Allah Taala...semoga apa yang aku coret,tidak menyinggung perasaan sesiapa pun dan aku mohon kemaafan andai itu berlaku...aku hanya insan biasa yang tidak lari dari melakukan kesilapan...

Friday, July 15, 2011

Jangan Kau tangisi Pemergian Aku...

Assalamualaikum allz...sudah lame jugak aku tak meng'update'kan laman blog aku nieh...aku mintak maaf banyak-banyak coz sekarang aku sedang carik keje...banyak sudah aku try my best dalam mencari keje disekitar KL dan Selangor namun beselah payah sket dengan bidang aku dalam pendidikan Awal kanak-kanak...

Keje tu memang ade la jugak kan...memacam sebenarnye keje aku boleh buat sampai satu tahap aku call nak jadik pemandu peribadi seseorang...ahaks...giler punye hOtak masa tu,Allah aje tau...hehehe...aku kan suke keje yang jenis gitu...sebenarnye keje dalam opis tu aku tak berapa minat sesangat coz biler dalam opis tu kalo tadak keje,otak aku jem...ehehehe..kalo kat luar,boleh jugak ilangkan stress... tp dah nama pun gurl, so kene la buat keje cam perempuan...dulu aku keje jadik office gurl kat kampung aku tadak sapa pun kesah...best giler woo...membonceng motosikal satu keseronokan...masa tu keje uruskan passport warga asing..jadik aku kene pegi jabatan imigresen Malaysia, dan jugak konsulat indonesia...pastu kene antar pulak passport yang siap ke stesen bas, pos dan bagi upah kepada pemandu bas...banyak la pengalaman masa tu...bos aku pun baik...diberi satu komputer untuk aku uruskan suma tuh...masa tu,bos aku jenis datang ke opis kalo ade problem tentang urusan passport aje...kalo tadak,tadak la dier nak datang opis...jadiknye kire aku la kontrol dalam opis tu...hehehe...internet pun ade...layan jugak la keje gitu sebab aku jadik kerani, aku jadik office gurl, aku jadik key in data , aku jugak jadik penyambut tetamu...hehehehe...tp tu citer dulu sebelum aku berhijrah ke KL nieh yang byk cabaran dan dugaan...aku berharap la sangat-sangat aku boleh tempuhi dugaan yang Allah bagi kat aku nieh...

Oh ya...tu citer tentang perjalanan aku mencari pekerjaan...sekarang nieh pulak aku nak bercerita kenape aku lame tak update blog jugak...antara lainnye aku bersama geng-geng kolej aku...sepanjang 2 minggu ini, aku bersama dengan diarank...kirenye last day diarank ari ni tapi ade yang masih stay lagi kat hostel...jap lagi aku 'lepaking' dengan diarank lagi la...selama 2 minggu ini terasa keakraban aku dengan diarank semula dan terasa sedey sangat-sangat hendak berpisah dengan diarank...namun setiap pertemuan ada perpisahan kan?...aku tak nafikan itu namun terasa cepat benar rasenye pemergian diarank,rase tak puas pulak bersama....suka duka, gelak ketawa dan menangis bersama...segalanya kami kongsi bersama dalam 2 minggu nieh...kenape lah baru sekarang aku jumpe geng-geng pompuan?...baru nak rase jadik perempuan sejati...hehehehe...namun kesedihan tu aku sembunyikan kerana kalau aku dulu nanges kang...diarank nanti nanges jugak...mane tahan aku nieh...aku kene kuat dan bagi semangat kat diarank semua untuk teruskan perjalanan hidup masing-masing....

sekarang nieh aku ada 5 rakan baik dan akrab...Alhamdulillah semuanya memahami situasi masing-masing...kitorang leh berkomunikasi secara baik dan sempoi la...semua otak gegiler...sesape pernah jumpe kitorang,memang lah segan abis ngan kitorank nieh...hehehe...papepun,nanti mesti aku rindu sangat-sangat kat diarank nieh...aku syg dan pastinya merindu korank suma...hope tak lost contact aje ngan diarank...aku ingat nak buat 1 perjumpaan...macam perjumpaan semula la kan...reunion kata omputih...aku nak buat perjumpaan semula 2 oktober 2015 di Dataran Shah Alam, jam 8 malam...kirenye aku plan gitu la nanti...tp aku nak buat 1 kad special nak bagi diarank n hope diarank takkan lupekan tarikh tu....^_^...moge2 dipersetujui...:)...

Papepun ini saje lah peristiwa yang berlaku sepanjang aku tak update blog aku nieh...Insya Allah,biler umurku panjang dan ada kesempatan aku update semula....




            dan sorang lagi namanye Datin Linda...nanti aku carik gambo dier...ok...^_^



No comments:

Post a Comment