sidLa

My photo
Malaysia, Islam/Malay, Malaysia
aku menulis bukan kerna nama cuma ingin meluahkan isi hatiku yang terpendam walaupun aku tahu tempat sebaik-baik aku curahkan isi hatiku dengan Allah Taala...semoga apa yang aku coret,tidak menyinggung perasaan sesiapa pun dan aku mohon kemaafan andai itu berlaku...aku hanya insan biasa yang tidak lari dari melakukan kesilapan...

Friday, September 16, 2011

Perihal Muka Buku OR Facebook...


Assalamualaikum allz...lamer gak la tak update blog ni kan?...kalau tadeq idea nak post,aku memang senyap aje lah...yer la...nak citer perkara yang dibuat dalam kehidupan seharian macam tak best aje...kala0 ada yang best jerk aku citer kat sini...hehehe...

Besenye biler aku on jerk tenet aku perkara yang pertama sekali aku mesti bukak fesbuk nieh...macam dah rutin aih...dulu2 idak ler gini...memang aku rase fesbuk nieh membosankan...memborinkkan..tapi maybe sekarang aku dah ramai member...ramai skendel..oppss...^_^...ramai akak-akak,ramai abang2...tu yang syok sekarang kat fesbuk bagi aku lah...pastu aku jadik DJ kat sakozfm(redio Internet ON9)...^_^...walau sore tak sedap sekalipun tapi tuh je la hiburan aku yang ade selain keje edit gambo,ehehe...so,fesbuk sebenarnye banyak baik dan buruknye lah...

Kat fesbuk cam aku kater tadi leh dapat rakan baru,tapi yang buruknye leh buat kiter gaduh la,buat kiter ngumpat la,coz ade memacam page dan group diwujudkan untuk bende-bende gini...tuh yang jadik buruknye...lagi satu,fesbuk nih kan tempat orang update rutin dier la...bangun pagi pun gtau...muahahaha...kekadang lucu gak aku tengok...tapi aku gelak orang aku sendirik pun buat gitu...kehkehkeh....

Opss...actually aku nieh nak post sumthing...ade ler bende aku jumpe kat fesbuk tadi nak share dengan korank...jum kiter bace ape aku post kat bawah nieh okeyh...^_^


Takkan Sepanjang Hari/Setiap Masa saja...



Kadang-kadang aku kagum dengan sesetengah orang yang sentiasa berada di timeline Facebook sepanjang hari seolah-olah kerja mereka ni duduk depan pc/facebook via phone sepanjang hari. Takkan takde kerja lain kot?
...

Aku tak cakap salah, in fact itu kebebasan dan hak semua orang untuk bersosial, mengarut, chatting dan apa-apa sahaja yang boleh dilakukan di Facebook cuma tak terfikirkah yang masa diluangkan di Facebook tu kadang-kadang boleh digunakan pada benda lain yang lebih bermanfaat?

Ada juga yang aku lihat kadang-kadang terlalu obses mengejar bilangan posting seolah-olah ianya sebuah pertandingan atau kebanggaan. Sekali lagi, aku tak cakap salah cuma ada baiknya kalau sikap bersungguh-sungguh macam tu diaplikasikan dalam perkara lain dalam hidup kita. Mana tau dapat kebaikan dan mungkin ganjaran dalam bentuk wang ringgit contohnya.

I’m not judging tapi aku cuma nak mengajak pembaca semua termasuk diri aku sekali 'reflect' balik penggunaan masa seharian kita. Pastinya ada aspek dalam hidup kita yang boleh diperbaiki jika lebih masa itu dapat diluangkan pada perkara yang lebih sempurna.

Adakah di alam kubur akan diusul soal berkaitan Facebook?
Adakah di akhirat kelak mereka yang mempunyai Facebook akan
terus tanpa dihisab memasuki syurga? Fikir dan pilihlah jalan sebaiknya...

But if you’re happy with your life, keep doing whatever you’re doing ;)

bagi aku la,biler bukak fesbuk...tak semestinye kiter kusyuk dengan fesbuk ajer...mesti akan ke laman website yang lain...sebab tenet nieh kiter leh bukak banyak2 tau,sooooo...fesbuk still on jugak,jadi kalau ade sesape yang komen ke hape,pastilah kiter secara tak langsung akan terlibat kalau bende tu menarik perhatian kita la...kala0 idak takkan lah sesape yang layani fesbuk ni akan 24 jam menunggu kan...mesti ada dibuatnye selain tengok fesbuk...macam aku la kan...sesambil berfesbuk nieh aku update blog,edit gambar pun boleh,sesambil tuh aku usha jugak fesbuk tu sekali sekala...jadik rasenye tak salah jugak ler kan ber fesbuk...hiburan jugak...ade gak manfaatnyeh...dan tak kurang jugak ade yang pelik2nyeh...tapi..papepun,tuh hak org kat atas tuh la nak kater hape...dier pun layan jugak fesbuk tuh kowt...atau maybe tadak sape layan dier kat fesbuk kowt...hehehe...rase aku la...hehehe...tapi ape2 pun idup jangan bergantung dengan fesbuk aje okeyh...LAST CALL...SALAM 1 MALAYSIA Hari Ini...PEACE NO WAR!!~Chalooo...

No comments:

Post a Comment